2012-04-04

Små fula bilar

Idag har jag jagat små mkt fula modellbilar. Tre st skulle vi ha till en slags faktalista om vilka bilar som är mest poppis i Stockholm. Tre låter inte mkt. Deadline var idag. Det tog mig i stort sett hela dagen att fota dem. Eller att få tag på dem. Saker jag lärde mig:
1) bilhandlarna har inte koll på vad de har i affärn.
2) det är ett jävla sjå att få fatt i personer.
3) det skulle ha varit fint att ha en eller två dagar till på mig att skaka fram bilarna.
4) jag känner mig som ett jävla UFO när jag ligger raklång i en bilaffär mellan bilar och kunder och fotar en ful liten bil. Speciellt när en i personalen står bredvid och kollar vad jag gör.
5) det är långt mellan bilmetropolerna Smista och Akalla i rusningstrafik.
6) gråhåriga äldre män som ska handla i reservdelsaffären tar oooooootroligt låååååååång tid på sig.

Hatar modellbilar.

Inga kommentarer: