2012-11-08

Värre blev det

Var hos min magdoktor förra v. Och av olika dumma anledningar berättade hon att när jag var där förra ggn (2010)hade jag haft järnbrist, mitt HB hade legat på 102 MEN den informationen kom liksom inte fram till mig. Så den här ggn ville hon kolla det igen. HB:et var ännu lägre, 97 och ngt som heter serumjärnvärde var på 2. Normalvärden är 12-34. Dessutom var mina blodkroppar små. Så nu har jag fått järntabletter att äta i 6 månader. Frågan jag nu ställer mig är varför och hur påverkar det resten av kroppen att jag gått med såna skitvärden sedan 2010? Inte undra på att jag är astrött iaf.

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt otroligt dåligt av läkaren!!
Det är ju av absolut största vikt att man får sina provsvar och får hjälp!!
Hoppas du blir lite piggare nu och slipper fler dåliga värden.